tisdag 14 april 2015

Man ska passa på

Nu har jag frikort både för läkarbesök och mediciner. Därför passar jag på att söka hjälp för allt jag skitit i tidigare.

Jag går just nu hos en psykolog som jobbar med ångest och stress, hon håller i en kurs varje tisdag där vi varje gång behandlar olika delar av stress och ångest. Första träffen pratade vi mest om vad som händer rent fysiskt vid ångest och panikångestattacker. Väldigt spännande och hög igenkänningsfaktor. De som är med i gruppen av mer "stress-skäl" hade väl svårt att relatera till känslan av en panikattack, men för oss som kunde relatera var det riktigt spännande! Hemläxa blev att öva på olika andningstekniker. Svårt, obehagligt (magandning gör faktiskt rent ont om man inte är van), och lite läskigt. Läskigt då jag ju vet hur svårt det är att andas rätt när ångesten väl kryper på en, jag får nästan ångest bara av tanken att andningstekniken kanske inte fungerar. Bra där ;)

Sen har jag bokat en tid hos sjukgymnast imorgon. Nu ska här fixas! Jag är less på min rygg och mitt ben (ischiasen känns ju i benet även om det mest sitter i ryggen och skinkan).

Sist men inte minst är det grymt skönt att hämta ut medicin ochslippa tänka "Undrar just vad det här kostar då...". I don´t give a shit, för det betalar inte jag :P

Så pluspoäng till det svenska vårdsystemet för frikorten! Bra idé som gör att alla kan få den vård dom behöver utan att ruinera sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar